Hvem er vi?

Eventyrhagen en privat barnehage på Karmøy.

Eventyrhagen ble etablert i 1991 av fagforeningene ved Hydro Aluminium Karmøy. Barnehagen ble opprettet som en Stiftelse og skulle gi plass til barna til ansatte ved Hydro. Da Eventyrhagen startet opp hadde den fire avdelinger med plass til 54 barn. Etterhevrt fikk barn som ikke hadde foreldre med jobb på Hydro også plass i barnehagen. I dag er det ett fåtall av barna i barnehagen som har foreldre som jobber ved Hydro Aluminium Karmøy. Stort sett får alle som søker barnehageplass i Eventyrhagen i dag, plass i barnehagen.Eventyrhagen har pr i dag fem avdelinger og plass til 106 barn. Eventyrhagen har egne opptakskriterier, og er med i samordnet opptak i Karmøy kommune.

Eventyrhagen har egne avdelinger for små og store barn. En storbarns avdeling har også utetilbud med lavvoplass i skogen. Vi tilbyr barnehageplass med plasstilbud 3 dager, 4 dager eller 5 dager i uken.

Eventyrhagen er prakisbarnehage for Høyskolen på Vestlandet og tar imot barnehagelærerstudenter i praksis for kortere eller lengre perioder.

Eventyrhagen er godkjent lærebedrift, og har minimum 2 lærlinger i lære i barnehagen.