Villvettene

Avdeling med 13 - 15 barn, med en alderssammensetning fra 0 - 4 år. Avdelingen har to pedagoger og tre fagarbeidere eller assistenter.

Vi har faste aktiviteter hver dag med ulik innhold, og et hovedfokus på at alle i barnehagen skal ha en trygg og god barnehagehverdag. Bøker har en stor plass hos oss, og vi legger vekt på lesestunder skal være en god og kjekk opplevelse. For å stimulere til leselyst og leseglede har vi bøker lett tilgjennglig for barna, både inne og ute.

Vi arbeider med utviklingsarbeid der fokusområder er å være gode språkmodeller for barna. Her skal vi få mer tak i barnas ytringer, få barna til å sette ord på mer ting, og på denne måten utvide ordforrådet til barna.

Hjelpsom, omtenksom, snill, venner, dele, respekt, tålmodig, problemløsning, kompliment, raushet og inkludering. Dette er "DUÅ - ord" som vi jobber med på avdelingen. Hva betyr ordet, og hva betyr det for hvordan vi skal være med hverandre.

Hverdagen preges av omsorg, ro, humor og glede. Det skal være for alle å være i Eventyrhagen barnehage.