Tommeliten

Tommeliten er en avdeling med 12-14 barn med en alderssammensetning fra 0-3 år. Avdelingen har to pedagoger, to fagarbeidere/ assistenter og en lærling.

Vi serverer tre måltider til dagen. Havregrøt til frokost kl. 8.00 tre ganger i uka. De andre dagene har barna med egen niste. Lunsj kl. 11, da serveres brødmat, middag eller nystekte rundstykker. Klokka 14 serverer vi frukt, og barna spiser det de evnt. har hatt med hjemmefra.

Daglig har vi samlingsstund før vi går ut og leker på formiddagen. I samlingsstunden blir det sang, fortellinger med forskjellige konkreter og vi prater om tema vi jobber med. En dag i uka har vi turdag, da går vi korte turer i barnehagens nærområde

Vi er opptatt av at de voksne skal være tett på barna i løpet av hele dagen, så vi er med barn i leken på gulvet gjennom dagen. Til stor glede for både små og store. Barnehagen har språk som satsningsområde, og vi leser daglig med barna. Vi har også ukentlige språkgrupper hvor vi deler barna inn etter alder og nivå, og hvor vi har fokus på å snakke om innholdet i boka.