Gullhår

Avdeling med 12 - 14 barn, med en alderssammensetning fra 0 - 3 år. Avdelingen har to pedagoger og to fagarbeidere eller assistenter.

I hverdagen har vi fokus på å skape gode og trygge relasjoner mellom barna, og mellom barn og voksne. Vi arbeider med å være gode språklige rollemodeller og å se hvert enkelt barn. Det skal være trygt og godt å være i barnehagen. Barna skal få gode opplevelser sammen med andre barn og voksne. Gjennom lek og tilrettelagte aktiviteter skal barna få utvikle seg, oppleve mestreing og anerkjennelse.

Måltidene varierer noe fra dag til dag, der vi har tre dager med havregrøt til frokost og to måltider der barna har med matpakke. Til lunsj serverer vi varmmat to dager i uken, smøremåltid eller nybakte rundstykker de andre tre dagene. Måltidene skal skape gode opplevelser og samtaler. Barna skal lære å bli selvstendige med veiledning og oppmuntring fra oss voksne. På småbarn er det kanskje flere som ønsker at vi skal gi grøt eller middagsglass ved noen av måltidene, og vi legger selvsagt tilrette for dette.

Alle vi som arbeider på Gullhår skal gjøre vårt beste for at barna skal få oppleve glede, vennskap, trygghet og omsorg. Vi gleder oss over å få være en del av hverdagen til de små og hjelpe de på veien i deres utvikling og læring